Contacteer ons
Contacteer ons
ARTIKEL

Windocare: jaaroverzicht 2022

Laatst gewijzigd: 27 december 2022
Condens op raam

Ook wij blikken graag terug op het afgelopen jaar. Want 2022 was een bijzonder en bewogen jaar voor Windocare. Een jaar vol groei en de bijhorende groeipijnen. En ook achter de schermen bewoog er heel wat.

Windocare in cijfers

De vraag naar service was groot in 2022. Zeer groot. En wij zijn van ’t principe: “U vraagt, wij draaien.” Daarom evolueerde ons service-heldenkorps van 5 naar 10 techniekers en creëerden we daardoor 5 extra servicepunten in België. Zo kunnen we overal dezelfde kwalitatieve en professionele dienstverlening bieden. Want er is altijd wel een service-held bij je in de buurt. Het is dan ook logisch dat het aantal klanten verdubbelde in 2022. Dat waren er zo’n 10.000, samen goed voor 5.000 interventies. Ook jullie tevredenheid werd groter. Dat bleek telkens uit de reviews. In die stijgende lijn willen we uiteraard verdergaan in 2023.

Groeipijnen

Een groeibedrijf betekent ook groeipijnen. Die leerden we in 2022 dan ook kennen. Daarom probeerden we nóg meer informatie te geven in onze blogs en zo proactief mogelijk te communiceren. Dat is ook een van de redenen waarom we bij Windocare de telefoon overboord hebben gegooid als communicatiekanaal. Het gemiddelde telefoontje duurt namelijk tien minuten. Zo zouden we maar 6 klanten per uur kunnen helpen en zouden we de anderen in de kou moeten laten staan. We helpen jullie liever verder via onze andere kanalen, zoals ons online portaal en via e-mail. Alleen zo kunnen we onze 5 sterrenservice waarmaken. En laat dàt nu net zijn wat we jullie ook in 2023 willen bieden.

Jaaroverzicht

In 2022 doken we via onze blogs dus wat dieper in onze service. En gunden we jullie ook een blik achter onze schermen. Zo kon je onder andere ontdekken welke stappen je aanvraag zoal aflegt zodra die binnenkomt en welke service er schuilgaat achter onze … service! We hadden het ook over de vele misvattingen over garantie en gaven ook een inkijkje in onze geldzaken.

In januari stonden we stil bij problemen die kunnen opduiken met je rolluiken. Denk maar aan een gescheurd rolluiklint, een defecte bandopwinder of motor. Gelukkig konden wij je altijd wel uit de rolluiknood helpen. Maar wij bij Windocare geven ook graag tips en tricks om zélf aan de slag te gaan. En dat willen we in de toekomst ook blijven doen. Zo gingen we het afgelopen jaar de do-it-yourselftoer op. Onze service-helden legden haarfijn uit hoe je zelf je rolluiklint kunt vervangen.

Uit onze interventies bleek ook dat niet alleen rolluiken voor problemen kunnen zorgen, maar dat er ook met onze deuren veel kan gebeuren. Gelukkig hebben we échte deurexperten in huis.

En in warmere tijden houden we ook bij Windocare graag de beestjes buiten met onze vliegenramen. Op voorwaarde dat ze tiptop in orde zijn uiteraard. Want het gaas kan verduren, uitharden en op de duur scheuren. Maar ook voor je vliegenraam- en vliegendeurtroubles stonden onze service-helden het afgelopen jaar klaar. En wist je dat je ook zélf de handen uit de mouwen kunt steken om het gaas te vervangen? Alweer ging de trukendoos van onze helden open.

En dan zijn er nog onze schuiframen. Waar we graag vlotjes mee schuiven in de zomer. Maar er hapert al wel eens wat en soms kun je moeilijk nog van een ‘schuif’raam spreken. Ze hebben in dat geval vooral wat Windo-aandacht nodig. Én een goede reiniging en onderhoud horen daarbij.

Niet alleen onze schuiframen, maar ook onze gewone ramen zorgen voor heel wat miserie. Raamproblemen nemen namelijk het grootste aandeel in onze interventies in! Gelukkig hebben we échte raamspecialisten in huis die je ramen binnenstebuiten keren.

En last but not least: onze screens of zonwering. We gebruiken ze misschien maar in een beperkte periode van het jaar, ook dàn laten ze het al wel eens afweten. Vervuiling en constante blootstelling aan uv-licht kunnen namelijk heel wat schade berokkenen aan het doek. En dan zeggen we nog niets over stormweer dat het doek uit de geleiders kan slaan. Gelukkig stond onze heldenploeg ook in de zomer paraat voor je zonweringstress.

Na de zomer van 2022 kwam ook de winter langzaam op gang. Dat ging natuurlijk gepaard met heel wat typische herfst- en winterproblemen, zoals klemmende ramen en tocht onder de deur. Ook daarvoor kreeg je weer een heel pakket tips en tricks mee van onze service-helden. Zo kon je in no time je ramen en deuren winterklaar maken. Maar kon je als het toch té ingewikkeld werd altijd terecht bij onze service-helden.

In herhaling

We vielen ook in herhaling in 2022. We braken telkens weer dezelfde lans voor een regelmatige poetsbeurt en preventief onderhoud van al je buitenschrijnwerk. We kunnen niet benadrukken hoe belangrijk dat is om de levensduur ervan te verlengen. En ook in 2023 zullen we in herhaling blijven vallen. 😉

We kijken ernaar uit om jullie nog meer van dienst te zijn in 2023 met onze 15 techniekers!

Meer blogposts:

jaaroverzicht 2023

Jaaroverzicht 2023

Naar jaarlijkse traditie blikken we graag nog eens terug op het afgelopen jaar in ons jaaroverzicht. We hebben het over onze ambities, maar ook over onze moeilijkheden en groeipijnen.
Verder lezen
Windocare technieker

Veiligheid bij Windocare: wat doen we voor onze servicehelden en voor jou?

Veiligheid is een bepalende factor in ál onze interventies: of het nu voor (schuif)ramen, deuren, rolluiken, screens of vliegenramen is.
Verder lezen
Herstelling van buitendeur

Deurtroubles: een gamma van problemen én oplossingen

In deze blog vind je een overzicht van alle deurproblemen die je in de herfst kunt verwachten. Gelukkig mét oplossingen van onze service-helden erbij.
Verder lezen

Haal een service-held in huis
Een professionele oplossing voor je buitenschrijnwerk?
Meld ons snel en makkelijk je probleem via ons online schadeformulier.
Binnen 48 uur ontvang je professioneel advies mét een prijsindicatie.

Maak een afspraak
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram