“Ja, maar jullie zijn wel duur.” Dat is de boodschap die we de laatste tijd te horen krijgen. Maar weet je ook écht wat er allemaal schuilt achter ons uurtarief? Moet je het antwoord schuldig blijven? Dan nemen we je graag nog eens mee achter de schermen om ons uurtarief uit te spitten.
Jeroen, beginheld: “Je ziet het niet, maar het gebeurt wel.” “Ja maar, Jeroen, vanaf wanneer begint die teller nu te lopen?”
Het loont de moeite om eens even stil te staan bij het traject dat jouw aanvraag aflegt bij Windocare. Via ons webformulier komt jouw aanvraag bij ons binnen. En het is vanaf dan dat onze teller begint te lopen. We moeten namelijk je aanvraag lezen, behandelen, een offerte opstellen, opsturen en opvolgen. Daarna moeten onze achter-de-schermenhelden jouw eventuele vragen beantwoorden. En pas dan kan onze planningsafdeling aan de slag om de interventie in te plannen en de nodige materialen te bestellen. Uiteraard moeten al die kosten gedragen worden.
Bovendien komt je service-held van om het even waar naar je toe: ongeacht het aantal kilometer dat hij aflegt, hij staat stipt op tijd op jouw dorpel. Tijdens die afspraak gebruikt hij zijn materiaal (bv. smeermiddelen) en erna moet hij telkens de stock in de heldenbus checken en aanvullen. En ook nà de aanvraag heb je de administratieve verwerking: onze administratieheldinnen maken de factuur op en boeken ze in. Is je probleem na de eerste interventie niet opgelost? Dan moet onze service-held nog eens langskomen en draait de hele molen opnieuw.
Voor jou als klant is dus enkel de interventie van onze service-held zelf zichtbaar, maar weet dat je aanvraag al een hele weg heeft afgelegd voordat de technieker bij jou aanklopt.
Windocare da’s niet één, niet twee, maar 5 mensen per uur in de weer voor jou.
Achter de uren die je op onze factuur ziet staan, schuilt dus meer dan de interventie van onze service-held alleen. Zo draag je dus bij voor de held(in) die je dossier behandelt, die de interventies inplant en die voor de logistiek zorgt. En dan heb je nog de koerier die de levering van het materiaal (soms ’s nachts) aan de service-held bezorgt. Eén interventie is dus een hele keten van mensen die aan het werk worden gezet.
Kort samengevat: ons uurtarief dekt dus de voorbereiding, het werk en de verplaatsing van de service-held en de opvolging achteraf.
Windocare, da’s een veilige keuze. Je kunt op onze service-helden rekenen.
“Dan zoek ik wel een lokale vakman die het voor minder doet”. Ook dat is een uitspraak waar we wel eens mee worden geconfronteerd. Maar dat is nu net het probleem met die lokale vakmannen. Je vindt ze niet meer. Het is een uitstervend ras. Ze hebben vaak géén website, Facebook of andere online informatie. Enkel een telefoonnummer. En dan moet je al geluk hebben dat je ze kunt bereiken. Kun je echt rekenen op de lokale vakman als je ze nodig hebt?
Vind je ze wel? Dan heb je mogelijk géén garantie wanneer ze komen opdagen. Je hebt ook geen flauw benul wat er allemaal op de eindfactuur zal belanden, want transparant zijn hun prijzen niet altijd. Wij bij Windocare zeggen altijd: vertrouw je dierbare en kostbare ramen, deuren, schuiframen, rolluiken, vliegenramen en zonwering niet toe aan een niet-professional. Ze verdienen méér en beter. Vertrouw daarom op onze reputatie en onze professionele, gecertificeerde service-helden. Wist je trouwens dat er altijd wel een service-held bij jou in de buurt is?
Windocare, da’s kwaliteit gegarandeerd. En 2 jaar garantie.
Net zoals onze reputatie, krijg je er ook twee jaar garantie bij. Noem het gerust je risicoverzekering. Die geldt zowel op de materialen, als op de werkuren en het aantal kilometer. Da’s wie Windocare is. Schort er dus iets aan je ramen, deuren, schuiframen, rolluiken, vliegenramen of zonwering? Dan kun je bij ons wél terecht. Er staat altijd wel ergens in de buurt een service-held in de startblokken om naar jou te komen. Via ons online schadeformulier geef je snel je schade door en wij doen de rest. En méér, want onze offertes zijn altijd gratis én vrijblijvend.
Windocare, da’s alles volgens de regels van de kunst. Wij weren onethische praktijken.
De tijden van handje contantje zijn definitief voorbij. En maar goed ook. Dat past niet meer bij onze huidige maatschappij. En ook niet bij Windocare. Wij doen alles volgens de (administratieve) regels van de kunst. Alles wat we doen, ligt binnen het strenge wettelijke kader en is 100% officieel. Als we heel eerlijk zijn, ondersteunen andere niet-officiële partijen onze steeds duurder wordende maatschappij niet. Ze betalen géén btw, sociale bijdragen of belastingen. En dat is niet eerlijk. Zeker niet in deze tijden van crisis. Windocare weert zulke praktijken. Door met ons samen te werken, steun je onze maatschappij wel. En krijgen onze service-helden en -heldinnen het heldenloon dat ze verdienen. Kiezen voor onze service, da’s een duurzame keuze.
Zo zie je maar dat het bij Windocare over méér dan enkel rentabiliteit gaat. En helaas hebben ook wij te kampen met de gekende economische uitdagingen van vandaag (hoge energie- en brandstofkosten, de steeds stijgende loonkosten). Maar onthoud vooral dat er méér zit in dat Windocare-uurtje dan je denkt.