Contacteer ons
Contacteer ons

Herstelling

Onze servicehelden
Huisje

Professionele herstelling van buitenschrijnwerk onder waarborg

Klemt je voordeur bij koud weer? Kan je raam niet meer op de kiepstand? Ontsieren krassen je profielen? Schuift je vliegenraam steeds minder vlot? Maakten enthousiaste juniors een barstje in je glas? Waar geleefd wordt, gaat al eens iets stuk.

Maar geen nood. Onze service-helden staan paraat. Met tonnen - lees: decennia - expertise pakken ze je probleem vakkundig aan. Ramen en deuren die haperen, schuren, wringen en piepen, rolluiken en screens die niet meer doen wat ze moeten doen: voor alles hebben onze service-helden een efficiënte oplossing.

Waarvoor kan je bij onze service-helden terecht?

Onze service-helden herstellen en onderhouden al je buitenschrijnwerk: ramen, deuren, vliegenramen, rolluiken en screens in aluminium, pvc, hout en staal. Alle mogelijke onderdelen pakken zij vakkundig aan.

Deuren

Een deur die klemt of niet meer opengaat? Windocare lost het op.
meer weten →

Ramen

Merk je een probleem op bij een van je ramen? Twijfel dan niet om de service-helden van Windocare in te schakelen.
meer weten →

Rolluiken

Je rolluiken herstellen? Laat het over aan de professionals van Windocare.
meer weten →

Vliegenraam

Vliegenramen herstellen of gaas laten vervangen? Onze service-helden werken snel, efficiënt én proper.
meer weten →

Zonwering

Voor zowel het onderhoud als herstel van je zonwering kan je bij ons terecht!
meer weten →
Contacteer ons
Windocare-tip
Je leeft voluit. Dus is het normaal dat je ramen, deuren, vliegenramen, rolluiken en screens sporen van gebruik kunnen dragen. Maar soms is er net iets meer aan de hand. Je glaswerk is gebarsten, ongewenste bezoekers hebben je deurslot geforceerd of profielen beschadigd. Check dan zeker je verzekeringspolis. En vertrouw voor de rest op onze gecertificeerde service-helden. Die repareren alle schade onder waarborg.
Onze servicehelden

Een efficiënte oplossing voor alle mogelijke problemen

Buitenschrijnwerk is niet onderhoudsvrij. Dit zijn enkele veel voorkomende problemen waarmee onze service-helden geconfronteerd worden.

Mijn deur laat tocht door.
Tocht aan deuren komt vaak voor. Meestal is een correcte afstelling van de deurscharnieren al voldoende. Soms ligt het aan de automatische tochtafsluiter onder de deur die beschadigd is. De rubbers schuren bij een foutieve afstelling namelijk veelvuldig over de vloer. Niet te lang wachten dus om scharnieren vakkundig te laten bijstellen!
Mijn deur klemt, ik krijg mijn deur niet goed open en/of dicht, mijn deur sluit niet goed af.
Als het niet goed meer klikt tussen je deur en je deurframe, kan dat enkele oorzaken hebben. (1) De scharnieren hebben bijstelling nodig zodat de pasvorm terug perfect in het kader past. (2) Het slot van je deur functioneert niet meer 100%.
Mijn sleutel draait niet meer vlot in het slot.
Smering van het slot (met de juiste smeermiddelen!) is vaak niet voldoende om een moeilijk draaiende sleutel terug vlot te laten werken. Ook het meerpuntsslot is dikwijls toe aan een grondige reiniging en/of afstelling.
Mijn klink beweegt normaal, maar er gebeurt niks.
Aan de buitenkant kan alles normaal lijken, maar het interne mechanisme - de krukkast of slotkast - kan defect zijn. Ook de as die je slotkast bedient kan door gebruik en slijtage niet meer werken.
Mijn raam draait niet meer goed open, ik krijg mijn raam niet meer op de kiepstand.
Dat kan liggen aan een verkeerde handeling. Maar hoogstwaarschijnlijk zorgt een mechanisch defect of onvoldoende onderhoud ervoor dat je raam niet meer op de gewenste stand kan. Soms kan een correcte afstelling het probleem oplossen, af en toe moeten ook defecte onderdelen vervangen worden.
Mijn rolluiklint is gescheurd.
Een stoffen lint dat veel wordt gebruikt en regelmatig over metaal schuurt kan op termijn verduren. Die slijtage verergert snel als het lint niet correct is afgesteld of op een foute manier in de rolluikkast rolt. Het rolluiklint regelmatig correct afstellen is de boodschap. Is het lint gescheurd, dan is vervanging de enige optie.
Mijn rolluik gaat niet meer omhoog en/of omlaag.
Een rolluik wordt bevestigd rond een as, dikwijls met metalen veren die in de as worden geklikt. Door regelmatig gebruik kunnen die veren slijten, loskomen of zelfs breken. Logisch dat uw rolluik dan niet meer naar boven of beneden kan.
De motor van mijn rolluik maakt lawaai, maar er gebeurt niets.
Een rolluikmotor gaat dagelijks (meermaals) op en neer. Zoals aan elk elektrisch apparaat kan er daardoor slijtage optreden. Na een tijd kan de motor gewoon ‘op’ zijn. Maar geen nood. In onze helden-mobiel liggen de meest courante motoren in stock voor een vervanging on the spot.
Mijn screen hapert als ik hem naar beneden laat.
Net zoals een rolluik wordt het doek van een screen opgerold rondom een as. Het doek is onderhevig aan spanningen, temperaturen en windstoten. Als gevolg daarvan scheurt de stof soms, trekt het doek schuin of blokkeert het systeem. Wordt je screen bedient door een motor? Ook die durft het wel eens opgeven.
Mijn ruit is gebarsten.
Glas kan al eens stuk gaan. De enige oplossing daarvoor is vervanging. Onze service-helden komen ter plaatse hun diagnose stellen. Ze meten de precieze dikte van het glas, de kleur (glas is transparant, maar de coating kan blauw, zilver of grijs zijn), de juiste afstandshouder en eventuele kruisverdelingen (de latjes op of in het glas). Met die info vragen we een correcte prijs aan bij diverse glasproducenten en komen alles netjes vervangen.
Logo BelisolSchuecoKwadroaliplast

Jouw favoriete servicepartner voor buitenschrijnwerk

Als officiële servicepartner behartigen wij standaard alle herstellingen en onderhoud na plaatsing voor Belisol, Kwadro, Schüco en Aliplast. Maar ook ramen, deuren, vliegenramen, rolluiken en screens die niet van deze giganten komen, nemen we vakkundig onder handen.

Bezorg me professioneel advies!

In 4 stappen naar een professionele herstelling van je buitenschrijnwerk

Je bent gewaarschuwd. Half werk, daar beginnen we niet aan. Verwacht een efficiënte aanpak vanaf ons eerste contact. Want onze service-helden, dat zijn mannen met plannen. En dit is hun plan van aanpak.

01

Meld je probleem snel en makkelijk via ons online help-form.

Dat geeft onze experts de nodige info en details voor een professionele analyse van de situatie.

02

Binnen 48 uur (zet er je klok op gelijk) ontvang je van ons professioneel advies met een bijpassend prijsvoorstel.

Helder, duidelijk, transparant. Toch nog vragen? Onze service advisors staan via ons noodnummer of online chat voor je paraat.

03

Na jouw bevestiging plannen we een afspraak in.

Hou rekening met een wachttijd van 2-3 weken (het leven van een service-held is druk-druk-druk). Reserveer dus asap je interventie. Zijn we eerder bij je in de buurt, dan proberen we een afspraak tussendoor in te plannen. Want ja, flexibiliteit is ook een superkracht.

04

Onze service-held komt bij je langs.

Helemaal voorbereid en up-to-date met je situatie, zodat hij efficiënt aan de slag kan. In meer dan 80% van de gevallen volstaat 1 interventie. Die andere 20% zijn louter te wijten aan specifieke onderdelen die enkel op bestelling bij onze partners/leveranciers beschikbaar zijn.

Onze servicecontracten: jouw beste garantie

Onverwachte kosten voor herstelling van je buitenschrijnwerk vermijden?
Bescherm je woning én je budget met een interessant servicecontract.

Ontdek onze service formules
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram