ARTIKEL

Jaaroverzicht 2023

Laatst gewijzigd: 4 februari 2024
Condens op raam

We kunnen dit jaaroverzicht starten met goed nieuws én ambities voor 2024: we groeiden met maar liefst 40%. Dat betekent dat jullie meer en meer de weg vinden naar onze servicehelden voor herstellingen. Onze ambitie is om in 2024 te groeien naar minstens 15 techniekers. En dat in alle landsdelen, want Windocare is écht overal in België aanwezig.

En niet alleen particuliere klanten, maar ook de grote namen in de ramen- en deurenwereld vinden de weg naar ons. We worden ook meer en meer gecontacteerd door professionals zoals rentmeesters, verhuurders, tweedeverblijvers, syndici, overheden, ziekenhuizen en scholen. Onze naamsbekendheid nam dan ook fors toe. En dat willen we uiteraard in 2024 nog versterken!

Last but not least: we konden 80% van onze interventies in één keer oplossen. Dat is zowel voor jou als voor onze servicehelden een opluchting.

Groeipijnen

Uiteraard kan er geen groei zijn zonder groeipijnen: zo stonden onze doorloopsnelheden in 2023 onder druk waardoor we niet zo snel konden werken als normaal. Daar zitten we mee verveeld, maar gelukkig hebben we bij Windocare de beste en meest begripvolle klanten. Dat blijkt ook telkens uit onze 5 sterrenscore op TrustPilot waar we het hele jaar door voor ploeteren.

Maar er zijn ook verzachtende omstandigheden: de markt wordt alsmaar complexer. We krijgen vaak beslag of profielen voorgeschoteld die we (nog) niet kennen. Daardoor duurt het ook langer om kwalitatieve oplossingen te vinden. In 2024 hopen we weer aan onze kruissnelheid te kunnen opereren!

Achter de schermen bij Windocare

Januari: In januari gingen onze techniekers to the rescue in … sleutel-op-de-deurwoningen. Soms ontstaan er namelijk problemen met het buitenschrijnwerk, maar is de aannemer ribbedebie. Gelukkig stond Windocare wél klaar! En opmerkelijk: Windocare moest in januari ook aan de slag in allerlei gebedshuizen met problemen*.

*problemen met het buitenschrijnwerk weliswaar 😉

Februari: In de nattere maanden worden we uiteraard veel ingeschakeld voor waterinsijpeling door condens, lekkende ramen, slecht afgestelde ramen … Helaas stond er ook inbraak- en stormschade op de agenda van onze techniekers. Maar er was nog meer: onze servicehelden kregen een project met luxeappartementen van bekende Vlamingen voorgeschoteld in Zaventem. Ook BV’s schakelen Windocare dus in en kunnen uiteraard op onze discretie rekenen.

Maart: Bij het begin van het voorjaarsseizoen brak ook het schuiframenseizoen aan. Want na lang dicht te hebben gezeten in de winter, duiken er in de lente al snel wat schuifraamtroubles op. De verkoop van onze WindoCosmetics piekte ook, wat erop wijst dat jullie jullie buitenschrijnwerk onder handen nemen tijdens de lenteschoonmaak.

April: In april depanneerden we veel scholen en woonzorgcentra. Dat zijn dan vooral schuiframen, zonnewering en vliegenramen. Maar er is een spectaculairdere anekdote: zo gingen onze helden op interventie voor water- en tochtinfiltratie in een groot hotel aan de kust. Niets speciaals op het eerste gezicht, ware het niet dat het hotel midden in de duinen staat en onze techniekers dus in de meest extreme omstandigheden moesten opereren. Gelukkig deinzen onze helden nergens voor terug!

Mei: Net als het zonnetje komen in de drogere maanden ook de eerste problemen met zonnewering en vliegenramen al gauw piepen. Gelukkig is dat allemaal zo gepiept voor onze helden 😉.

Juni: In juni kwamen de sociale-huisvestingsmaatschappijen aankloppen voor problemen met (schuif)ramen. En ook banken vonden de weg naar Windocare: daar stonden onze servicehelden oog in oog met complexe (kluis)deuren en alarmcontacten. Ook voor die moeilijkere interventies kun je dus op ons rekenen!

Juli: In juli genoten onze techniekers van hun welverdiend bouwverlof. Maar we trokken er ook met het team op uit voor een heuse teambuilding bij FarmFun! Voor het eerst brachten we zowel de binnen- als de buitendienst samen. We gingen naar een boerderij waar we tijdens de geboorte van een kalfje werkten aan onze teamgeest.

Quote Jeroen Reijnen, basisheld en zaakvoerder van Windocare: “Het was tijdens onze teambuilding super om de dynamiek te zien tussen onze oudere en jongere collega’s. Bij Windocare werken zowel Gen Z als babyboomers samen, alsook verschillende profielen zoals techniekers en administratieve medewerkers. Die verbondenheid is heel belangrijk voor een mensenmensenbedrijf als Windocare. Ik ben ervan overtuigd dat onze hoge klanttevredenheid ook een rechtstreeks gevolg is van onze tevreden medewerkers.”

Augustus: In augustus trokken we naar de provincies om het buitenschrijnwerk in hun gebouwen aan te pakken. Ook zij doen dus een beroep op onze technische expertise.

September: Scholen komen weer uit hun zomerslaap en daardoor komen problemen met het buitenschrijnwerk aan het licht. Chance dat Windocare ook aan preventief onderhoud doet tijdens de zomervakantie zodat de ramen en deuren van scholen in september weer helemaal tiptop in orde zijn!

Oktober: Zodra het buiten kouder wordt, duiken de deurtroubles weer op. Anderzijds maakten veel klanten hun buitenschrijnwerk alvast winterklaar met onze WindoCosmetics tijdens de lange indian summer van 2023.

November: Bij de eerste koudeprik zagen onze helden traditionele problemen zoals waterinsijpeling, klemmende en tochtende deuren. En net nu het sneller donker is, waren er ook heel wat rolluikissues.

December: De eerste sneeuw viel en dat zorgde voor een snellere waterinfiltratie. Ook voor ramen en deuren die niet klaar waren voor Koning Winter rukten onze servicehelden uit.

Op naar meer van dat in 2024!

Zit je toch niet warm of droog deze winter? Contacteer ons dan als de bliksem!

Meer blogposts:

Windocare technieker

Veiligheid bij Windocare: wat doen we voor onze servicehelden en voor jou?

Veiligheid is een bepalende factor in ál onze interventies: of het nu voor (schuif)ramen, deuren, rolluiken, screens of vliegenramen is.
Herstelling van buitendeur

Deurtroubles: een gamma van problemen én oplossingen

In deze blog vind je een overzicht van alle deurproblemen die je in de herfst kunt verwachten. Gelukkig mét oplossingen van onze service-helden erbij.
herstellen raambeslag

Eerste hulp bij grote raamtroubles

Valt je raam bijna op jou? Geeft je klink geen centimeter meer mee? Of draait je raamkruk helemaal zot? Dàt klinkt als grote raamtroubles.
Verder lezen

Haal een service-held in huis
Een professionele oplossing voor je buitenschrijnwerk?
Meld ons snel en makkelijk je probleem via ons online schadeformulier.
Binnen 48 uur ontvang je professioneel advies mét een prijsindicatie.

Maak een afspraak
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram