Contacteer ons
Contacteer ons
ARTIKEL

Het ABC van de Windocare-onderhoudscontracten

Laatst gewijzigd: 22 december 2022
Condens op raam

Onze mantra is intussen bekend: we pleiten voor een regelmatig onderhoud en een grondige poetsbeurt van je ramen, deuren, schuiframen, vliegenramen, screens en rolluiken. Maar we begrijpen het ook als je dat onderhoud liever aan een professional overlaat. Dat kan dankzij onze onderhoudscontracten waarmee we je volledig ontzorgen. Je hoeft nergens nog aan te denken als het op je buitenschrijnwerk aankomt. Maar wat houdt zo’n onderhoudscontract precies in en wat dekt het zoal?

Waarom zou ik een onderhoudscontract nemen?

Dankzij de service die je krijgt binnen een onderhoudscontract, is je buitenschrijnwerk altijd tiptop in orde. Onze service-helden controleren en monitoren het namelijk jaarlijks. Door het preventief onderhoud hoef je niet meer bang te zijn om voor grote onverwachte kosten te staan. En ook niet voor energieverlies door tocht of voor insijpelend water. Gaat er dan toch iets mis? Dan zijn wij je eerste hulplijn en komen onze service-helden langs voor een interventie. Zonder extra kosten uiteraard.

Wat doen jullie service-helden precies binnen een onderhoudscontract?

Ze onderhouden en controleren alle bewegende delen van je ramen, deuren, schuiframen … Die elementen krijgen allemaal de professionele smeerbeurt die ze nodig hebben als ook de nodige technische afstellingen. Bovendien controleren we de basis grondig: we doen een visuele en een mechanische inspectie. We checken op afwijkingen, het glas, de structuur, het beslag (scharnieren, kruk, de draai-kiepstand, het slot en de tochtafsluiter) …

En last but not least: we delen onze kennis en kunde. Ramen, deuren en consorten zijn complex en om ze af te stellen, heb je een grondige technische expertise nodig. En ook gespecialiseerd gereedschap, zoals speciale sleutels die soms zelfs beslagspecifiek zijn. Maar bij onze service-helden zit dat gelukkig standaard in de uitrusting! Ook voor je servicegevoelig buitenschrijnwerk zoals schuifkiepramen hebben we de juiste expertise in huis.

Is zo’n onderhoudscontract dan een soort van verzekering?

Met ons onderhoudscontract neem je inderdaad in zekere zin een verzekering. Het staat namelijk vast dat een regelmatig preventief onderhoud schade en stukken kan voorkomen. Je vangt grote kosten eigenlijk al preventief op. Heb je toch schade? Dan gaan we in ons Windocare-onderhoudscontract zo ver dat we zelfs nieuwe onderdelen voorzien. Uiteraard kan dat enkel bij ramen, deuren, schuiframen … die jonger zijn dan 2 jaar. Net zoals bij occasiewagens dus. En eerlijk is eerlijk: als we zien dat een element kan kapotgaan, dan melden we je dat sowieso. Je kunt van ons dus proactief en preventief advies verwachten. We beoordelen de staat van je buitenschrijnwerk. Wij durven zeggen dat onze onderhoudscontracten de enige verzekering zijn die je dan ook écht nodig hebt.

Kan ik een onderhoudscontract nemen voor al mijn buitenschrijnwerk?

Ja, behalve voor vliegenramen. Om de simpele reden dat we het gaas niet voor je kunnen onderhouden. Maar je kunt wél zelf zorgen voor een langere levensduur van je gaas. Lees hier meer.

Zorgen jullie ook voor de schoonmaak van het buitenschrijnwerk?

Het is heel belangrijk om het onderscheid te maken tussen onderhoud en reiniging. Onderhoud is namelijk niet alleen reiniging. En reiniging alleen volstaat niet als onderhoud. Om onze auto te onderhouden, gaan we bijvoorbeeld naar de garage voor een controle. We gaan dan weer niet naar de carwash voor een onderhoud, wél voor een grondige poetsbeurt. Een regelmatige reiniging is dus een belangrijke voorwaarde om het onderhoud te doen slagen. Windocare is géén carwash ;-).maar heeft wel de producten om te reinigen

Kan ik een onderhoudscontract à la carte nemen?

Dat kan! De prijs van een onderhoudscontract is afhankelijk van het aantal ramen, deuren … waarvoor je een contract neemt. De kosten voor verplaatsing en gebruik van onze smeermiddelen, speciale gereedschappen enz. zijn altijd inbegrepen. Op deze pagina lees je meer over de verschillende Care-formules die je kunt nemen. We werken met schalen per aantal te onderhouden ramen, deuren …: care van 0-5, van 6-15, van 16-30 en van 31-50. Voor particuliere woningen zitten we meestal aan een gemiddelde tussen de 16 en de 25 elementen. Weet ook dat je voor je glas geen onderhoudscontract hoeft te nemen, dat is al inbegrepen in je brandverzekering.

Is een onderhoudscontract niet overbodig als ik al twee jaar garantie heb?

Een onderhoudscontract en garantie zijn twee totaal verschillende dingen. Ontdek alles over garantie bij Windocare in deze blog. Dankzij onze onderhoudscontracten geniet je net langer van je garantie!

Hang ik dan vast aan zo’n onderhoudscontract?

Geen wurgcontracten bij Windocare. Onze contracten lopen op jaarbasis, maar ze zijn jaarlijks opzegbaar. No worries.

Is een onderhoudscontract gebonden aan bepaalde merken?

Nee, onze onderhoudscontracten kun je nemen bij alle gerenommeerde merken. Het is een écht Windocare-contract. Sommige van die merken bieden die contracten rechtstreeks aan wanneer je nieuwe ramen of deuren aankoopt.

Eén ding is zeker: in 90% van onze interventies is de schade te wijten aan een gebrekkig onderhoud. Een onderhoudscontract is dus zeker een goede investering als je lange jaren wil genieten van vlot en vlekkeloos buitenschrijnwerk.Nog meer voordelen ontdekken? Lees dan hier verder.

Meer blogposts:

jaaroverzicht 2023

Jaaroverzicht 2023

Naar jaarlijkse traditie blikken we graag nog eens terug op het afgelopen jaar in ons jaaroverzicht. We hebben het over onze ambities, maar ook over onze moeilijkheden en groeipijnen.
Verder lezen
Windocare technieker

Veiligheid bij Windocare: wat doen we voor onze servicehelden en voor jou?

Veiligheid is een bepalende factor in ál onze interventies: of het nu voor (schuif)ramen, deuren, rolluiken, screens of vliegenramen is.
Verder lezen
Herstelling van buitendeur

Deurtroubles: een gamma van problemen én oplossingen

In deze blog vind je een overzicht van alle deurproblemen die je in de herfst kunt verwachten. Gelukkig mét oplossingen van onze service-helden erbij.
Verder lezen

Haal een service-held in huis
Een professionele oplossing voor je buitenschrijnwerk?
Meld ons snel en makkelijk je probleem via ons online schadeformulier.
Binnen 48 uur ontvang je professioneel advies mét een prijsindicatie.

Maak een afspraak
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram