Wij zijn iedere werkdag van 10.00 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar op 028 280 214
ProfessionalsMaak een afspraak
Contacteer ons
Wij zijn iedere werkdag van 10.00 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar op 028 280 214
ARTIKEL

Veiligheid bij Windocare: wat doen we voor onze servicehelden en voor jou?

Laatst gewijzigd: 19 december 2023
Condens op raam

Veiligheid is een bepalende factor in ál onze interventies: of het nu voor (schuif)ramen, deuren, rolluiken, screens of vliegenramen is. Maar wat doen we nu concreet voor de veiligheid van onze servicehelden en voor jou als klant?

Safety first: geen ladders, wel stellingen en hoogtewerkers

De meeste ramen kunnen onze servicehelden wel van binnenuit bereiken, maar dat is vaak niet het geval voor screens en voorzetrolluiken op een verdieping. Want om bijvoorbeeld een defecte motor te kunnen herstellen, moeten ze langs de buitenkant gaan én op hoogte om het defecte onderdeel te kunnen losmaken en bedienen.

Op een gelijkvloers is er natuurlijk geen enkel probleem. We gaan altijd uit van een ‘grijphoogte’ van 2 meter die onze helden aankunnen. Moeten ze hoger kunnen reiken, dan is een stelling of zelfs een hoogtewerker nodig. Je zal onze helden nooit vanop een ladder zien opereren. Een ladder gebruiken we bij Windocare enkel om naar een hoger gelegen niveau te gaan, niet om op te werken dus. Je hebt namelijk je twee handen nodig om vast te houden, anders loop je het risico dat je van de ladder valt.

Concreet: moeten we een interventie doen hoger dan 2 meter? Dan brengen we onze stelling mee. Moeten we nog meer de hoogte in, van 6 tot 20 meter (denk maar aan grote appartements- of kantoorgebouwen)? Dan komen we gewapend met onze hoogtewerker*. Overal in België trouwens.

*Niet voor servicehelden met hoogtevrees natuurlijk 😉.

Safety first: geen nattevingerwerk, wel levenslang leren en bijscholen

Met veiligheid gaan we zeer kritisch om bij Windocare. We hebben op 20.000 interventies dan ook nog maar 1 arbeidsongeval te betreuren. En 1 is zelfs te veel. In de bouwsector zijn de veiligheidsvoorschriften streng, maar worden ze niet altijd nageleefd. Wij nemen dat wél au sérieux: om een veiligheidscertificatie te behalen, sturen we onze techniekers op jaarlijkse bijscholing en laten we hen de VCA-basisattesten behalen. We zorgen er ook voor dat al onze techniekers geschoold zijn om met het beste gereedschap te kunnen werken. Ook bij hoogtewerkers checken we altijd of we zelf een certificaat hebben voor de bestuurder of een externe bestuurder moeten inhuren. Al-les volgens de regels van de kunst.

Safety first: geen capes, wel veiligheidsuitrusting

Onze helden dragen geen capes, maar wel een uitgebreide en gecertificeerde veiligheidsuitrusting. Denk maar aan veiligheidsschoenen met een stalen neus, gepaste werkkleding en zelfs een gekeurd veiligheidsharnas of veiligheidslijnen in bepaalde situaties. Maar geen nood: hun uitrusting blijft discreet en proper. Netheid is voor ons even belangrijk als veiligheid. Bovendien werken we met state-of-the-artgereedschappen, het allernieuwste op de markt en draagt al ons materiaal een officieel keurmerk.

Safety first: geen schade, wel preventie en respect voor je huis

Onze jarenlange ervaring maakt dat we bijna geen schadegevallen hebben bij onze klanten thuis. Om het risico op schade aan je huis en je interieur zo klein mogelijk te houden, maken we altijd eerst de ruime omgeving rond onze interventie vrij. Preventief werken is dus ook een onderdeel van veiligheid bij Windocare. Gebeurt er dan toch iets? Een kras op het parket of andere schade? Dan nemen wij onze verantwoordelijkheid en spreken we onze verzekering burgerlijke aansprakelijkheid aan. Onze 5 sterrenreputatie komt namelijk wel ergens vandaan …

Safety first: wat betekenen al die maatregelen nu voor jou?

Eerlijk is eerlijk: qua prijzen zijn we misschien minder concurrentieel dan de cowboys in het vak die roekeloos en pakweg vanop hun ladder werken. Maar bij ons staat veiligheid, ervaring en kwaliteit voorop. Weet dan ook dat als we je rolluiklint moeten vervangen op de tweede verdieping, we ook met twee techniekers een stelling moeten opbouwen, afbreken en het lint zelf moeten vervangen. De kosten schuilen dan niet zozeer in het rolluiklint an sich, wel in alle veiligheidsmaatregelen die we nemen. Als klant zorg je dus mee voor onze én jouw veiligheid, want zo vermijden we ongevallen aan beide kanten. Met onze veiligheidsmaatregelen kun je dus op je twee oren slapen.

Meer blogposts:

jaaroverzicht 2023

Jaaroverzicht 2023

Naar jaarlijkse traditie blikken we graag nog eens terug op het afgelopen jaar in ons jaaroverzicht. We hebben het over onze ambities, maar ook over onze moeilijkheden en groeipijnen.
Verder lezen
Herstelling van buitendeur

Deurtroubles: een gamma van problemen én oplossingen

In deze blog vind je een overzicht van alle deurproblemen die je in de herfst kunt verwachten. Gelukkig mét oplossingen van onze service-helden erbij.
Verder lezen
herstellen raambeslag

Eerste hulp bij grote raamtroubles

Valt je raam bijna op jou? Geeft je klink geen centimeter meer mee? Of draait je raamkruk helemaal zot? Dàt klinkt als grote raamtroubles.
Verder lezen

Haal een service-held in huis
Een professionele oplossing voor je buitenschrijnwerk?
Meld ons snel en makkelijk je probleem via ons online schadeformulier.
Binnen 48 uur ontvang je professioneel advies mét een prijsindicatie.

Maak een afspraak
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram