Contacteer ons
Contacteer ons

Deuren herstellen

Onze servicehelden

Een deur die klemt of niet meer opengaat? Windocare lost het op.

Het is heel normaal dat je deuren het soms hard te verduren krijgen. Door frequent gebruik en minimaal onderhoud, stapelt vuil zich gemakkelijk op tussen de scharnieren en in het slot. Ook lak of folie kan afbladderen door slijtage of vanwege een fabricagefout. Klemt je deur? Of maakt ze een piepend geluid? Dan is er waarschijnlijk iets misgelopen bij de montage. Wie op zoek is naar een snelle oplossing door experts, kan terecht bij onze service-helden.

Kies je voor het herstel en onderhoud van Windocare, dan zie je alle deuren weer voor je opengaan. Letterlijk dan. Met welk probleem je ook geconfronteerd wordt, onze service-helden vinden altijd wel een efficiënte oplossing.

mijn deuren herstellen
Onze servicehelden
Geef de tochtafsluiter aan de onderkant van je deur om de 3 à 4 maanden een smeerbeurt. Het mechanisme wordt namelijk niet gespaard en gaat met de regelmaat van de klok open en dicht.
Zo verleng je zelf de levensduur van je tochtafsluiter.

Meest voorkomende problemen met deuren

Hieronder vind je een overzicht van de typische deurtroubles waarvoor onze service-helden worden gecontacteerd.

Deur gaat niet meer open

Je deur gaat niet meer open, klemt of sleept? De kans is groot dat er iets niet meer gesmeerd loopt bij de scharnieren. Of er is iets mis met de constructie zelf. We zien dat probleem bijvoorbeeld vaak terug bij bouw- of renovatieprojecten waar de vloer gelegd werd ná het plaatsen van de deur. Niet ideaal! Gelukkig vinden onze service-helden snel een oplossing op maat.

Tochtende deur

In België is het de gewoonte om deuren te plaatsen in omgekeerde, u-vormige kaders waarvan de onderkant open is. Daardoor krijg je gemakkelijk tocht onder de deur. Als oplossing is er de tochtafsluiter, die werkt volgens een mechanisme dat naar boven en beneden gaat bij het openen en sluiten van deur. Door frequent gebruik, slijt het mechanisme echter af en zit je terug in de kou. Tocht onder de deur kan ook te wijten zijn aan een foute afstelling (de deur is te hoog of te laag geplaatst) of aan de deurvleugel zelf. Vervelend, maar in geen tijd opgelost door de experten van Windocare.

Piepende of krakende deur

Niks zo vervelend als een deur die constant piept en kraakt. Het is een typisch gevolg van afhangende scharnieren of een slecht gemonteerde deur. Maar ook het weer kan hier zeker de boosdoener zijn. Net zoals bij de meeste mensen heeft slecht weer een negatieve invloed op het algemeen welzijn. Laat onze service-helden er een blik op werpen, en het is zo weer gepiept!

Deurtrekker of deurknop stuk

Deurtrekkers of –knoppen zijn niet altijd goed bevestigd. Ze durven al wel eens loskomen. Net als een klink of een kruk die niet wordt onderhouden, kan dus ook een deurtrekker verslijten. Geen nood, onze service-helden zetten je deurtrekker weer vast of vervangen hem.

Deurpomp of deurdranger werkt niet meer

In grote gebouwen gaat de deur wel héél erg vaak open en dicht. De deurpomp draait overuren en zakt af. Onze helden nemen ze graag onder handen.

Afbladderende lak of folie

Net zoals bij ramen, kan ook de folie of lak van je deur beginnen afbrokkelen of loslaten. Meestal als gevolg van slijtage, maar soms ook door een fabricagefout. Onze service-helden weten gelukkig als geen ander hoe ze jouw deuren er terug als nieuw kunnen doen uitzien.

Maak een afspraak

Wat zeggen onze klanten

5 op 5 sterren
Na meerdere pogingen om de deur te herstellen, werd deze morgen een nieuw stuk geplaatst en is alles nu weer in orde. De herstellers hebben telkens hun uiterste best gedaan om het euvel te verhelpen. Bedankt om telkens weer met de glimlach en de juiste inzet de herstelling te bewerkstelligen.
Meer lezen
Reys via Trustpilot
Meer reviews

In 5 stappen naar een professionele herstelling van je deuren

Je bent gewaarschuwd. Half werk, daar beginnen we niet aan. Verwacht een efficiënte aanpak vanaf ons eerste contact. Want onze service-helden, dat zijn mannen met plannen. En dit is hun plan van aanpak.
01

Meld je probleem snel en makkelijk via ons online help-form.

Dat geeft onze experts de nodige info en details voor een professionele analyse van de situatie.

02

Binnen de 48 uur (zet er je klok op gelijk) ontvang je van ons professioneel advies met een bijpassend prijsvoorstel.

Helder, duidelijk, transparant. Toch nog vragen? Onze helden staan via ons direct e-mailadres help@windocare.be voor je paraat.


03

Na jouw bevestiging plannen we een afspraak in.

Hou rekening met een wachttijd van 2-3 weken (het leven van een service-held is druk-druk-druk). Reserveer dus asap je interventie. Zijn we eerder bij je in de buurt, dan proberen we een afspraak tussendoor in te plannen. Want ja, flexibiliteit is ook een superkracht.


04

Onze service-held komt bij je langs.

Helemaal voorbereid en up-to-date met je situatie, zodat hij efficiënt aan de slag kan. In meer dan 80% van de gevallen volstaat 1 interventie. Die andere 20% is louter te wijten aan specifieke onderdelen die enkel op bestelling bij onze partners/leveranciers beschikbaar zijn.


05

Voor een nog vlottere interventie:

Het principe van onze service-helden: hoe meer info ze krijgen over de deur, hoe beter. Het gewicht van de deur bepaalt namelijk het juiste aantal techniekers. Geef dus altijd het gewicht en de afmetingen van je deur mee bij je service-aanvraag.


Haal een held in huis

Veelgestelde vragen over deuren

Ja, alle deuren zijn welkom bij ons. Zowel houten, aluminium als pvc-deuren. Oude deuren (vanaf 25 jaar) kunnen dan weer wel een uitdaging zijn. Zeker als het een houten deur is, want anders dan aluminium of pvc kan dat kromtrekken.

Als het niet goed meer klikt tussen je deur en je deurframe, kan dat enkele oorzaken hebben. (1) De scharnieren hebben bijstelling nodig zodat de pasvorm terug perfect in het kader past. (2) Het slot van je deur functioneert niet meer 100%.

In principe niet. We kunnen ze wel afstellen, maar in beperkte mate. Is het een glazen binnendeur? Dan zijn er meer afstelmogelijkheden dankzij de vloerpomp. Aan een klassieke, houten binnendeur kunnen onze service-helden helaas niet veel doen.

Dat doen we wel. Ze zijn vergelijkbaar met glazen deuren en hebben ook een vloerpomp, waardoor er wel afstelmogelijkheden zijn. Het zware glas kan wel een uitdaging zijn. We hebben vaak 2 tot 3 service-helden nodig.

Tocht aan deuren komt vaak voor. Meestal is een correcte afstelling van de deurscharnieren al voldoende. Soms ligt het aan de automatische tochtafsluiter onder de deur die beschadigd is. De rubbers schuren bij een foutieve afstelling namelijk veelvuldig over de vloer. Niet te lang wachten dus om scharnieren vakkundig te laten bijstellen! Zo hebben we de meest courante modellen van bijvoorbeeld tochtafsluiters steeds op zak in onze servicebus.

a. We kunnen zowel het glas als de onderdelen herstellen. We kunnen zelfs een honden- of kattenluikje plaatsen in bestaande deuren!

Aan de buitenkant kan alles normaal lijken, maar het interne mechanisme - de krukkast of slotkast - kan defect zijn. Ook de as die je slotkast bedient, kan door gebruik en slijtage niet meer werken.

Deurtroubles? Wij bieden een professionele oplossing voor je deur.
Meld ons snel en makkelijk je probleem via ons online schadeformulier.
Binnen de 48 uur ontvang je professioneel advies mét een prijsindicatie.

Contacteer ons
crossmenuquestion-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram